Inleder med en joggtur

Äntligen helg! Sån väldigt jobbig vecka jag haft på många sätt så är det himlen att det är helg. Det är främst på jobbet det varit tungt på olika sätt, men även hemma har det varit väldigt mycket som gjort att det enda en haft för sig är att fixa med allt före och efter jobbet.
 
Något positivt och fint har dock hänt och det är ju att lillbebisen har kommit. Kanske världens sötaste lilla plutt även - och jag är faster för fjärde gången nu.
 
 
Började i alla fall denna lördagsmorgon med en löprunda. Efter kaffe, men innan frukost. Soligt och fint ute, och med en pigg? kropp som inte hunnit träna mer än en 6 km-runda och ett halvtimmes styrkepass i veckan, tyckte jag att jag borde orka med samma mil som i söndags, fast i något snabbare tempo. Men efter snöfallet och regnet under fredagen var det isigt i skogen och jag fick lägga om rundan. Kom upp med en annan runda i huvudet ganska snabbt som var reltivt lagom och bra trodde jag, men det var betydligt soligare och varmare längs gatorna, och rundan blev "för lång", så det blev rätt tugnt. Jag var inte heller pigg i kroppen.
 
 
Tog mig runt dock och efteråt kändes det fint ändå, även om benen (baksidan) var riktigt slitna. Känns som att jag måste lägga upp detta lite mer strukturerat, om jag vill förbättra mig. Ett intervallpass skulle exempelvis inte sitta helt fel.
 
Nyaste löparbyxorna (köpta på senhösten..) - ett par kompressionsbyxor från Casall. Nog de bästa löparbyxorna jag haft, väldigt mjuka och följsamma men ändå så att de klämmer åt riktigt bra, och helt utan dragkedjor eller fickor, vilket förmodligen också gör sitt. Kan verkligen rekommendera kompressionsbyxor från Casall - riktigt bra är de. Och alla måste ju inte ha såna från 2xu................ ;)
 
I övrigt bjuder helgen på umgänge med syster och Mange som är i storstan (shopping, utemiddag och öl, fika hos bror), spännande längdskidslopp och hockeymatch och lite annat - så en hel del trevligheter kommer det att bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0