Morgonjogg och järnfrukost

Jag var tvungen att flytta bilen innan 8 imorse, så då passade jag på att åka till Flatensjön och ta en joggrunda där med hunden. Rätt tråkigt väder, men fint att komma ut trots att min energinivå inte ligger speciellt högt. Anpassade dock farten efter det och denna gång lyckades jag faktiskt hålla en låg och jämn fart (till Leias stora glädje) under hela 6-kmrundan.. Avslutade med lite styrka i utegymmets "maskiner" också. Klätterstegen (?, den till vänster) är favoriten.
 
 
Tänkte ju också se om jag kan få upp blodvärdet med lite extra järn, så frukosten gick på den linjen. Ägg, paleoblåbärstekaka med massa leverpastej, färsk spenat och paprika och järn+c-vitaminbrus. Har även handlat hem broccoli (som jag tröttnat på - men färsk lär en väl kunna trycka i sig) och kööött (som ju väl innehåller järn också va?). En blodig entrecote blir fredagsmiddagen om jag får välja..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0