Vårig morgonjogg

Tro det eller ej, det var väldigt mysigt och fint att jogga i denna dimma, med hundgumman.
 
 
Efter lördagsmorgonens backlöpning (10 x  upp och ner i en isfri och relativt snäll - men effektiv! - backe, nästan en timme totalt med jogg före och efter) och en del benböj, bland annat, i söndags har jag gått med träningsvärk i låren. Väntade mig inte mer än väldigt lugn jogg denna morgon. Men kroppen var pigg, fåglarna kvittrade och solen lurade bakom dimman så det gick riktigt bra. Jag brukar använda Leia som indikator på farten ungefär (orkar inte med mobilen varje löptur); travar hon så ligger vi på ungefär 10 km/h eller lite långsammare. Börjar hon galoppera så är det snabbare. Och idag var det galopp hela tiden (förutom när jag var tvungen att ha henne kopplad, och hon då alltid använder detta faktum till att sakta ner oss.. jag har liksom inget val där) samtidigt som jag kunde prata med henne relativt normalt (bra flås!). Typ 6,2 km på dryga halvtimmen. Skulle chansa på 33-34 min. Ja, oväntad morgonform hade jag. Väntar mig bakslag senare idag.....
 
 
En snabb frukost mä. Paranötter och kaviar är det som gäller för tillfället tydligen har jag märkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0