Värsta veckan

Ja, detta har varit en av de värsta (sämsta) veckorna på länge. Det började ungefär direkt efter att jag skrivit det förra inlägget här med en p-bot (storlek STÖRRE) då det var p-förbud på ett ställe vi stått på nästan varje dag i ett halvår nu............? Fortsatte med strul och tungt arbete (med mitt redan dåliga humör) på jobbet. Och så avslutades den underbara tisdagen med att jag kom hem till en JÄTTESJUK hund. Sjuk i magen alltså. Hon har aldrig tidigare bajsat inne, men denna kväll fick jag skura (sanera) hela lägenheten - och då inte bara golv..... Jag fick sån extrem ångest för paniken hon förmodligen haft av att behöva göra det inne. Hon blev defenitivt inte bättre, dregglet forsade, så när det tillslut började komma blod ur rumpen vid halv 4 på morgonen åkte vi till veterinär. Veterinären tittade på henne, sa att hon var väldigt sjuk i magen, men att alla symptom var normala för detta. Och att Leia med tanke på att hon inte direkt trivs med att hänga hos veterinären nog mår bättre av att vara hemma. Vi fick köpa nåt ätbart gegg åt henne som ska stoppa upp diarréer och så åkte vi hem. Faktiskt väldigt schysst av veterinären att hon hjälpte oss gratis då bara inskrivningsavgiften under den tidpunkten ligger på 3100.
 
Efter det var det bara att härda ut och försöka ta sig igenom det så smidigt som möjligt. Björn var hemma med Leia och jag jobbade, med hjärnan på inte ens halvfart. Vilket gjorde min jobbprestation ännu sämre. Sömnbrist och stress över att min lilla bebis mått dåligt gjorde att strul och sånt som exempelvis glaskross omkring mig varit mer vanligt än ovanligt. Efter ha skurat otaliga gånger hemma (och trapphus), x antal hundduschar och ett berg av tvätt har vi sedan i förrgår kunnat börja slappna av lite. Idag har hon följt med till köket och stått och stirrat hungrigt varje gång en gått in dit - och jag kan äntligen slappna av då lägenheten är skinande ren. Pjuu. Hoppas kommande vecka blir bättre.
 
Träningsbrist var rätt givet denna vecka och förutom den fina joggen i tisdags, ett halvtimmes yogapass igår och en timme styrka idag har jag inte ens gått några promenader (ju) - så jag väntar mig att min kropp är relativt pigg imorgon för den planerade joggturen. Ser framemot den och såklart också herrarnas längdskidsstafett (inget kan nog överträffa dagens guld som de fina längdskidstjejerna tog hem, men ändå!) - älska längdskidor alltså!
 
En trött, men typ frisk!, hundtjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0