Helgen

Vaknade på lördagsmorgonen med huvudvärk, alldeles seg och ont i halsen. Jamen tack för den, godispåsen! Finns inget som kan övertyga mig om att det inte är sockret som ger halsontet (huvudvärken - dvs. sockerbakfyllan - är självklar), och en kanske borde bojkotta det helt? Liksom, några små viruspartiklar sitter där  i näsan/halsen och bara väntar på det där förrädiska, söta giftet.. Usch. 
 
Tog i alla fall en vintrig långpromenad med hunden, och mådde lite bättre efter det. Men slappade nog ner mig mest ändå största delen av dagen. Fick till ett helt okej styrkepass på lördagskvällen, med fokus på core (..en övning vardera av biceps, triceps och axlar slank visst också med) trots att bollen var alldeles för dåligt uppblåst.. Det går verkligen att få till bra övningar för sidomagmusklerna med den där.  
 
 
Söndagen började däremot lite bättre, så efter kaffe i sängen tog jag mig ut på en löptur. Det blev en lite längre tur på 15 km på nästan 1,5 timmar. Jag är sååå otroligt nöjd över att jag lyckades hålla ett väldigt jämnt tempo hela vägen. Inte snabbt totalt, men mitt största problem är ju att jag kör för hårt direkt och sen tröttnar snabbt, och faktiskt inte klarar att ligga i en jämn fart. Blev aldrig trött, hela tiden pratvänligt tempo (även om jag inte hade någon att prata med då) och jag hade nog kunnat fortsätta någon halvmil till om jag haft tid. Nästa helg får det bli 2:an hoppas jag! 
 
 
Efter löpturen mixade jag ihop en smoothie, kladdade i hårinpackning (från Lush, som ska i torrt hår i 20 minuter innan dusch) och slängde mig i badet med det och en tidning. Sen efter det har tvätt, städning, matlagning (entrecote - mmm) och annat pyssel hägrat. Sitter just nu med en lchf-pannacotta i soffan. En rätt vanlig, skön helg här hemma alltså. 
 
 
Smoothien gjordes på; naturell yoghurt, vispgrädde, mjölk, hallon, jordgubbar,
en pressad blodapelsin, linfrön, riven kokos och ett ägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0